onsdag, februari 01, 2012

ofta tar det timmar för mig att komma igång med en text, och när jag kommit igång hamnar jag i nån sorts flöde. det suger lite. kanske kan träna upp det. så att jag slipper sitta i skrivarsalen hela dagarna. skulle vara gött.

fast egentligen, varför känna prestationsångest i onödan? det är redan en för stor del av min vardag. liksom andra ångestar. fuck that helt enkelt.

och ärligt talat, det är ju mycket hantverke bakom text, hantverke som sällan får cred idag. det trollas ju inte bara fram. någon sa nångång att man behöver ha läst hundra ord för att kunna skriva ned ett. tycker det är jävligt bra sagt.

nu skriver jag på en novell utifrån bibelcitat. det är en uppgift. får se om jag behåller citatet i novellen, tycker att texten börjar vandra iväg från det och bli sin egen. vilket kan vara gött. men nu när jag släpat min konfirmationsbibel till svalöv vill jag ju ha nytta av den.

satt och skumläste moseböckerna imorse. det var en bra morgon.
jag ska dricka upp min mugg med blåbärste. sen ska jag hem och värma kålsoppa. och chilla med mina simmar.

bekåzajmwörfit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar