torsdag, februari 23, 2012

ibland går fantomen på gatan som en vanlig dam.

jag har varit i lund några dagar. idag gick jag till Tehuset Java och införskaffade torra örter. jag har känt stora urges efter chili-choklad-äppel-kardemumma-rosépeppar-rooiboos-te (puh...) i några månader, så jag slog på stort och köpte ett hekto idag. när jag är ovan vid lukten av det luktar det obrukade teet mest märkligt. men det bryggda teet alltså. m-hm.

tehuset ja. inte ofta jag vågar mig in i specialbutiker. känns så intimt så jag brukar dra mig för det, för att jag är av den nojiga typen. men den här gången hade jag ett ärende.

det hela var mycket spännande. jag skulle köpa ett hekto örtte åt min kombo Josefin. de enda ledtrådar jag hade var att det var fänkål i. som tur är kör de hardcore-tenörd style på Tehuset - de kör upp de enorma burkarna rätt i nyllet på en så att man kan känna aroooomerna. jag gillart.

jag fick lukta på två fänkålsteer. det ena var fulltjoffat med pepparkakslukter, det andra var det nässlor och tjohejsan i. det senare hette Harmoni. kändes som nåt Josefin skulle digga. jag körde stenhårt på det.


jag hann även inhandla och låna annat i Lund, och sprang på en gymnasiepolare.
jag fick tag i Fantomen, i den där tidningsbutiken på Klostergatan. det är najs. jag har letat en del efter Fantomen på sistone. för bara några månader sedan kunde jag hitta exemplar av tidningen i något random snabbköp. men den verkar ha tappat i popularitet. ska läsa och se om jag kan utröna varför.

men först ska jag dricka det jävla teet och kolla på plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar