lördag, september 14, 2013

puderrosa

jag ger vika köper mitt livs första puderkaka och jag chansar tar country beige och frågar i kassan Tror du den här går bra? har läst på och det står överallt att hellre ljusare än mörkare än din egen hudton så jag tar random dosa och vad spelar det för roll egentligen alla puderkakorna ser likadana ut, från ljus beige till mörkare beige, kan inte låta bli att undra varför så många nyanser behövs och varför skalan inte sträcks längre.

och jag fyndar ett puderrosa linne. 30 spänn. på lappen står det att det är extra god kvalitet på bomullen. jag tänker vad spelar det för roll när varje led i produktionskedjan exploaterar människor exploaterar jorden. men jag vill ha ett puderrosa billigt linne. jag köper det puderrosa billiga linnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar