torsdag, september 12, 2013

alltså åh. vill skrika typ. älskar min utbildning just nu. idag satt vi och skrev speldialoger. det var fantastiskt. har skrivit FUCK så himla mycket idag.

jag sitter och dagdrömmer så jävla mycket. har så få moln på himmeln just nu. (knock on wood) molnen är stabilt boende(men jag är som vanligt optimist när det gäller sånt där) och kroppen. vill fortfarande börja röra på mig. känt/känner sån skuld och skam över det att jag aldrig kommit igång. hur börjar en. liksom. var börjar en. hur får en kondition. hur slutar jag skämmas över min kropp.

jag vill ju undermedvetet ha en så knotig och fast och senig kropp som möjligt. så ser ju inte verkligheten ut kan jag säga. är så kallat smalfet. osund, fast inte överviktig. dålig kondition etc. människor brukar säga att jag är starkare än jag ser ut. men å andra sidan har folk bland annat sagt att jag ser ut som ett förintelseoffer, skelett, anorexioffer, men även att min röv skulle vara enorm, yadayadayada - vänligen avlid. jag behöver knappast fler utvärderingar av mitt utseende. oavsett om de är positivt eller negativt menade skadar de. de nöter ner en, oavsett väl- eller illviljan. försöker låta sånt där rinna av mig. försöker också ignorera min undermedvetna vilja att typ... bli en senig sten. försöker fokusera på att försöka må bra. tänker att det är det bästa en kan göra.

nåja. jag har iallafall hört att det är bra om man kommer upp i hög puls åtminstone en gång om dagen. och att promenader är bra. jag ska dra nytta av omgivningarna - kullar, skogsområden, långa avstånd till ica och sådär - och så har jag fått mandat att ta ut Hennes Majestät(ja, alltså, hunden i huset) på promenixer.

på tal om hundar: har upptäckt att jag knappt är allergisk mot hundar. det är fantastiskt! när en är allergisk mot saker till höger och vänster så skiter en ju rätt hårt i de mildare allergierna. senast jag kollade var det 2 av 5 mot hund. för att jämföra är min jordnötsallergi 5 av 5, kattallergin 4 av 5 och kokosnötsallergin 1 av 5. 2 av 5 är verkligen INGENTING mot 4 eller 5 av 5.

så det är fint. tänker också att jag borde göra nåt ryggstärkande. yoga, tai chi eller nåt. venne. tänker att jag börjar med hög puls och promenader. och så tar jag reda på hur jag ska göra för att stärka ryggen. 

   tack och hej
   tack och hej
   tack och hej




leverpasteeeeeej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar