tisdag, januari 08, 2013

sov till halv tolv. borde gå på bio. vill se the hobbit, har ingen som vill gå med mig, min fribiljett går snart ut, hur har jag kunnat låta bli att gå på bio i ett år? borde läsa igenom poeter.se-mappen. leka med den. borde arbeta med romanen. borde inte stressa, det är kontraproduktivt. borde ganska mycket. borde skriva en lista över allt jag borde. en borde-lista.

lyssnar på neutral milk hotel och ska uppdatera mitt cv. är ju dags att söka praktikplats. ja, vi har en praktikvecka på skrivarlinjen också. hoppas kunna fixa nåt. det är en researchvecka samtidigt.
 
i övrigt: min hjärna är ett mischmasch. det är mycket som händer, många händer som rycker i mig. jag måste dra mig ifrån ibland, säga: jag klarar inte det här, inte nu. jag har bara en kropp, en hjärna och ett par händer. jag är ingen myndighet, ingen institution, inget samhällsorgan, ingen maskin. jag är en person. med ett eget liv, egen vilja. respektera det eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar