måndag, juni 04, 2012

lund nu. förbereder mig inför helflytten. vet inte när den blir. nu kan jag iallafall sova i malmö. det finns en madrass. det finns grejer. mat. sånt. jag har en dator där. det är min stationära. home is where my stationär is. fast det finns inget skrivbord. alltså är jag hemlös.

bel sa nåt om att jag ska läsa på ung på scen. jag vet inte när det är. får ta reda på't. och så har jag lovat bort mig till skurup på fredag.

jag rensar bland mina saker.
jag har alldeles för mycket saker.
jag är alldeles för kreativ med mina saker. för kreativ med att hitta anledningar till att jag ska behålla dem. jag kan göra om dem. bryta ner dem i småbitar. använda dem till annat. jag är alldeles för bra på att ge saker andra chanser. hundrade chanser.

jag borde sälja bort lite saker. min första impuls är alltid att skänka, men jag borde vara smart, jag borde sälja, frågan är bara vart. funderar på loppisen på esplanaden. sen frågar jag mig "har jag så mycket skit egentligen?" sen kommer jag på att jo. det har jag. men då måste jag samla ihop allting. det kommer ta tid. 

sen funderar jag: sälja över internet till intresserade? byta bort saker? fast jag byter ju helst mot pengar. jag har ju inte plats, sakerna ligger bara och suger åt sig energi. det är ju först och främst därför jag vill bli av med dem.

jag borde göra en lista över allt jag vill bli av med. jag borde ha överblick.
finns så mycket man borde.

nu ska jag fika och spela chrono trigger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar