måndag, december 17, 2012


gör vykort. två. så bli inte alldeles till er. använder akvarellpennor, karlssons klister, kartong och rött kopieringspapper. ska nog använda silverpennor till utsidan. eller karlssons och papper, eller plast. får se.

har träffat min handledare. var läskigt. men det gick finfint. jag hävde ur mig att jag sysslat med några dikter under projektnamnet Pica Pica, och han fattade åsyftningen. vi bondade över skator. det var fint.

efteråt irrade jag runt i lite butiker och funderade. letade efter en blekrosa mugg pga att jag behöver en sådan, när jag bor ihop med folk som har blekrosa muggar, blir det alltid min favoritmugg och jag går alltid och roffar åt mig den. man vill inte vara en muggtjuv. ju. så jag måste fixa en egen, rosa mugg. men som alltid när man letar efter en grej, står den ingenstans att finna.
och så letade jag efter möjliga julklappar till familjen. samma sak där.
letar väl efter för specifika grejer.
gav upp.

handlade te och äppelglögg på ica för totalt tjugo spänn. det är bra. det är ekonomiskt. synd bara att äppelglöggflaskan gick i kras mot mitt cykelstyre. jag vrålade: Satans helvete jävla skit, så att det ekade över Pildammsparken, men flaskan blev inte helare för det. Jag bet ihop, cyklade till ett annat ica, gick hem, åt lite mat, värmde på juicen med kryddor och rom. voila, äppelromglögg.
sen gick jag vidare med mitt liv.



jag kokar ett ägg och lyssnar på ett blandband. det är random låtar från Rockklassiker och några låtar från Verkligen av Kent och The Velvet Underground. har sorterat teckningar och dokument hela kvällen. druckit te. haft det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar