torsdag, september 06, 2012

30-dagarsgrej


10 fakta om Lulz.

1. Jag är 22 år och har flyttat runt mycket de närmsta fem åren: tredjehand, andrahand, förstahand, internat(fast egentligen var det en lägenhet som skolan hyrde ut). Kombos, kollektiv, ensam. Nu bor jag i första hand i Malmö. Snart flyttar två kombos in. Hur många ska man vara för att vara ett kollektiv? Jag tror att vi blir ett kollektiv.

2.
Jag började skriva dagbok när jag var sju eller åtta. Det var en med puderrosa sidor och två hästar i hörnet på varje sida. Ja. Samma hästpar på varenda sida. Till slut hatade jag de där fula jävla hästarna och dödade lite tid genom att klottra t ex ögonbryn, pratbubblor och dylikt på. Låt mig tillägga att jag ofta fick hästgrejer som liten, men aldrig hade något intresse för hästar. Att skriva dagbok gillade jag dock. Jag läste mycket och det kändes liksom fint. Att ha egna böcker att sätta avtryck i.


3.
Jag var ett sånt där klent, nojigt och känsligt barn. Det som var ständigt småsjukt, svagast i klassen, gravt närsynt, som knappt pratade, som stammade när jag väl gjorde det(förutom på högläsningen ur böcker, då rockade jag). Jag hade sömnproblem och fick migrän varje lördag. I skolan hade jag inga vänner. Jag hatade skolan. Jag hatade att vara hemma och jag hatade mig själv. Innerligt. Tror det var det huvudsakliga ämnet i dagböckerna. Jag har inte kvar dem längre förresten. När jag var 19 makulerade jag dem.


4. 
Har x antal allergier. Och mild astma. Några mindre allvarliga, såna som kallas korsallergier. Och några lite mer allvarliga, som hasselnöts-, soja- och pälsallergi. Men den enda allergin som är riktigt jävla dödlig för mig är den för jordnötter.

5.
Jag har en fulblogg. http://fulicunt.tumblr.com/.


6.
Jag är en snål jävel. Jag vänder på slantarna. Hittar jag ett mynt på gatan ger jag typ upp glädjetjut. Jag vill en dag kunna skaffa hus med trädgård, då behöver man spara. It's my dream and stuff. 


7.
Jag struntar ofta i mina basala behov, det är korkat, speciellt då jag reagerar så kraftigt på rutinbrott. För det mesta brukar jag bara bli deppig, bitter, matt eller surmulen. Men det är ändå korkat.


8. Jag är en besserwiesser. Jag tycker om att lära mig skit och när jag vet skit vill jag visa att jag vet sagda skit. Då blir det ofta besserwiessrigt. Speciellt eftersom människor ibland inte litar på att man kan mycket om en grej. Då tar jag det personligt och försöker övertyga dem. Och då verkar man än mer besserwiessrig.

9.
Jag är jävligt kreativ. Sådär tvångsmässigt kreativ, så att nästan allt jag gör blir kreativt. Det hamnar överallt. Liksom.


10. Jag fick mens som elvaåring. Jag minns det exakta tillfället. Det var lördagen den 9 februari 2001(tror jag), jag åt popcorn och tittade på james bond med familjen. Gick på toa och såg en rödbrun fläck i de grå musse-och-mimmi-trosorna. Jag läste ju KP så jag fattade vad grejen var. Tror jag sa till mamma sen. Behövde ju bindor.





1. En bild på mig + 10 fakta
2. En före och efter bild när jag fixar mitt hår
3. Mina kompisar
4. Betydelsen av ditt bloggnamn.
5. En bild på mig för 1 år sedan
6. Bloggar jag läser
7. Den roligaste jag vet
8. Min garderob
9. Vad som finns i min väska
10. Mina favoritskor
11. Sätt en musikspelare på shuffle, vilka 10 låtar som kommer först och vad dem betyder för mig
12. Mitt hem
13. Ett kort någon annan tagit på mig
14. Hur min kontakt till familjen är
15. Favoritfilm
16. Detta gör jag på helgerna
17. Hit vill jag åka innan jag dör
18. Här handlar jag helst
19. Hur jag skötte mig i skolan
20. Mina favorit outfits
21. Min sommar
22. Tv serier jag tycker om
23. Mitt favorit nagelack
24. Bild på det jag köpte senast
25. Mitt favoritplagg
26. Något jag vill ha just nu
27. Mitt framtida bröllop
28. Bild på sminket jag brukar använda
29. Detta åt jag till frukost
30. Fem bra saker som hänt under dessa 30 dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar