torsdag, februari 07, 2013

lund: det stod 'ljus klädsel' i annonsen, rådfrågade päronen. vit klänning gick bort. om det är nåt som är ljust är det väl vitt. klarrött gick inte heller. jag kan inte det där med ljus. eller. jag vet inte. kanske har jag problem med att vara neutral. antingen hög eller låg, svart eller vit, depp eller pepp, lugn eller explosiv. inga gråzoner. jag letade igenom garderoben. körde uteslutningsmetoden. kom hit med min packade väska. kjolarna för dramatiska. tröjorna för mönstrade, för kalla.

kanske en fånig grej att gråta över; att inte kunna fippla ihop en ljus begravningsklädsel. orkar inte känna efter. orkar inte tänka. orkar inte med drama(om jag nånsin orkar med det. fräls mig ifrån drama, tack). jag läser. jag lyssnar på musik. försöker aktivt att inte tänka. letar igenom byrån efter neutrala kläder. inte kan man gå på begravning i tuggummirosa brallor och volymrattar på jackan. på min begravning får ni det. förstås. jag antar helt fräckt att någon kommer. men. ja. det här är inte min begravning, i musn't cry if i want to, cry if i want to, die if i want to. men. det är. rörigt. bara. är bara det. bara.

imorgon: stockholm.

1 kommentar: