söndag, mars 25, 2012

jag ska flytta ihop med min polare Jåi snart. eftersom det krävs minst effort från min sida att helt sonika skriva listor här på bloggen, är det precis vad jag ska göra. håll till godo:
jag räknar inte med att bli färdig med listan idag.

vad jag har för köksgrejer:

- en slö kökskniv
- två korkskruvar, en med kniv
- liten kastrull med glaslock
- liten stekpanna med teflon
- större stekpanna i gjutjärn och nåt metallhandtag
- stekspadar (2 st)
- 4 stycken flaskförslutare(sånt man kan ha på glasflaskor när man öppnat dem)
- 2 stycken vinflaskekorkar(samma grej, fast annan utformning)
- tunn skärbräda. det var två skärbrädor, men den lilla har försvunnit.
- stor soppslev i plast
- trasig ballongvisp i plast
- bra metallvisp, sån där krusidullig.
- visp med vevhandtag
- mixer och blender (samma maskin, olika delar)
- cafetier/cafécanna/bistrokanna/kaffepress/presskanna/coffee plunger
- mokakanna
- muggar
- kaffekoppar med fat
- bestickställ
- sån där grej man har i lådorna för att hålla knivar för sig, gafflar för sig etc
- vispskålar (1 liten, 1 lite större)
- kapsylöppnare
- kittel med visselpip
- vattenkokare, stor
- 4 dricksglas med jordgubbar på
- 2 små pytteglas, typ shot eller snaps eller nåt. jag använder dem till brännvin.
- glöggkittel med glöggmuggar
- bringare
- plastkärl (matlådor och måttbägare)
- doseringsmått
- kaffeburk
- några tesilar, ett tesugrör, en tekanna, en liten tekoncentratskanna
- grytlappar (x antal virkade, 1 vettig, och en grytvante)
- kakformar
- tallrikar
- 2 ölsejdlar
- termos(ar)
-

forts. följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar