söndag, januari 15, 2012

lyssnar på Echo & the Bunnymen och läser andra skrivarelevers diktsamlingsutkast.
ska vara tydligare: den här veckan lämnade vi in en mindre diktsamling som vi
började på i december.

uppgiften kallas 21 dikter. varje person har valt ut tre ämnen att hantera och skriva sju dikter utifrån. det är både svårt och lätt. mest svårt. och jävligt intressant. jag har varit och är jävligt sugen på det här. är inte nöjd med mitt eget utkast.

men om jag skrev för att vara duktig eller ens nöjd med vad jag skriver, eller för att det vore "kul" skulle jag ju lagt av för länge sedan. det är en passion. det är vad jag vill. det är vad jag gör. det är nåt helt annat än vad som är "roligt".

att bli bra på det man gör, tja, det är ju en bonus, men det är meningslöst om man gör det enbart för att bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar